Τροφές για επίπεδη κοιλία και τι να αποφύγετε!

Γράφει η Εγγεγραμμένη Διαιτολόγος Διατροφολόγος Νικόλ Στυλιανού BSc, MA, U.S.A

Η γυναίκα είναι από την φύση της διαφορετική από τον άνδρα και συνεπώς ο οργανισμός της έχει διαφορετικές ανάγκες.

Οι διατροφικές απαιτήσεις είναι πολύ διαφορετικές στην γυναίκα στα διάφορα στάδια της ζωής της λαμβάνοντας υπόψη σε απλά λόγια αν βρίσκεται στην εφηβεία, αν είναι έγκυος, αν θηλάζει, αν είναι στην εμμηνόπαυση. Γενικότερα όμως η διατροφή στην ενήλικη γυναίκα απαιτεί κάποιες βασικές ανάγκες.

Την προετοιμασία της γυναίκας για την εγκυμοσύνη, την προστασία από καρδιαγγειακά προβλήματα, οστεοπόρωση και άλλα προβλήματα υγείας και τον έλεγχο του σωματικού βάρους.

Όλες οι βιταμίνες και ιχνοστοιχεία είναι σημαντικά όμως μερικά που παίζουν ακόμη πιο κύριο ρόλο στην υγεία μιας γυναίκας είναι: Σίδηρος, Φολικό οξύ, Ασβέστιο και βιταμίνη D, Βιταμίνη Ε, Βιταμίνες συμπλέγματος Β, Βιταμίνη Α, Βιταμίνη C, Ωμέγα 3,6,9 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες και φλαβονοειδή, ισοφλαβόνες.

Ο Σίδηρος είναι απαραίτητο συστατικό για να μεταφέρει οξυγόνο στα κύτταρα γιατί ένα μεγάλο ποσοστό του σιδήρου μεταφέρεται στο αίμα και χάνεται κατά την περίοδο της εμμήνου ρήσης και αυτός είναι και ο λόγος που οι γυναίκες νιώθουν πιο συχνά κουρασμένες και χωρίς ενέργεια.

Το φολικό οξύ όπως και οι όλες οι βιταμίνες Β, είναι επίσης σημαντικό ιδιαίτερα αν θέλει να αποκτήσει παιδί και να έχει μια υγειές περίοδο εγκυμοσύνης.

Ασβέστιο και βιταμίνη D είναι συστατικά που είναι πολύ σημαντικά ιδιαίτερα μετά την εμμηνόπαυση γιατί οι γυναίκες παρουσιάζουν περισσότερες πιθανότητες για οστεοπόρωση, λόγω του ότι πέφτουν τα επίπεδα των οιστρογόνων στο σώμα και επειδή ένα μέρος του ασβεστίου αποθηκεύεται στα οστά και για καλύτερη απορρόφηση του, χρειάζεται και η Βιταμίνη D. Ωμέγα 3,6,9 βοηθάει στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος καθώς και στην μειωμένα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων.

Τροφές που έχουν όλα τα πιο πάνω συστατικά είναι …
Όσπρια, κρέας, πράσινα λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά, λιπαρά ψάρια, σαρδέλες, σολομός, αμύγδαλα, καρύδια, κόκκινα και κίτρινα, φρούτα, προϊόντα ολικής αλέσεως, βρώμη, σίκαλη, σισάμι, σόγια.

Ένα άλλο θέμα που απασχολεί τις γυναίκες είναι το κοιλιακό λίπος…

Το λοιπός στην κοιλία είναι συνδεμένα με διάφορες παθήσεις ακόμη και με το μεταβολικό σύνδρομο και δυσλιπιδαιμία. Είναι και ένα από τα πρώτα πράγματα που θέλει να εξαφανίσει μια γυναίκα όταν πάρει περιττά κιλά.

Ποιες είναι οι τροφές που μπορείτε να αποφύγετε για να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά…

1. Πίτσα
Τα κορεσμένα λιπαρά, τα οποία υπάρχουν στην πίτσα είναι πιθανό να συσσωρεύτουν στην περιοχή της κοιλίας οπότε είναι ένα από τα φαγητά που πρέπει να αποφύγετε.

2. Αναψυκτικά
Τα αναψυκτικά συνδέονται με μεγάλη περίμετρο μέσης σε μεγαλύτερες ηλικίες ακόμη και τα αναψυκτικά διαίτης ακόμα και αν έχουν χαμηλή θερμιδική αξία.

3. Το ψωμί
Η μεγάλη κατανάλωση άσπρου ψωμιού συνδέετε επίσης με το λίπος στην κοιλία. Η καλύτερη κατανάλωση είναι αυτή το ψωμιού ολικής αλέσεως και το πολύσπορου.

4. Τηγανιτές πατάτες
Τα άτομα που τρώνε τακτικά τηγανιτές πατάτες παίρνουν περίπου 1,5 κιλό κάθε τέσσερα χρόνια και τα άτομα που πήρανε 7 κιλά σε αυτή την χρονική περίοδο είναι στην περιοχή της κοιλίας.