Σαλάτα, ένα υγιεινό και πλήρες γεύμα!

Γράφει η Διαιτολόγος/Διατροφολόγος Νικόλ Στυλιανού

Οι σαλάτες τώρα το καλοκαίρι είναι μια πολύ καλή λύση που μπορεί να προσφέρει γρήγορα το αίσθημα κορεσμού, να σας χορτάσει αλλά και να σας δροσίσει.

Η σαλάτα μπορεί να θεωρηθεί σαν πλήρες γεύμα και να είναι εξίσου χορταστικό και απολαυστικό χωρίς να συνοδεύεται με κάτι άλλο.

Σε μια σαλάτα υπάρχουν θρεπτικά συστατικά από όλες τις ομάδες τροφών όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, βιταμίνες όπως Κ, C, E, ιχνοστοιχεία, β-καροτίνη, λυκοπένιο, φλαβονοειδή, λίπη (ωμέγα 3, 6, 9 λιπαρά οξέα).

Ένα σωστό διαιτολόγιο που έχει καθημερινή κατανάλωση σαλάτας μπορεί να από αποφέρει μόνο θετικά αποτελέσματα στην υγεία μας.

Αποτελέσματα

-Αύξηση υγρών στο σώμα με αποτέλεσμα καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και καλύτερη απορρόφηση βιταμινών.
-Ενυδάτωση του δέρματος.
-Περισσότερες φυτικές ίνες στον οργανισμού μας οι οποίες είναι σημαντικές για την χλωρίδα των εντέρων μας και γενικότερα για μια πιο υγιεινή ζωή.
-Καταναλώνουμε ακόρεστο (καλό λίπος) από το λάδι της ελιάς και βοηθά στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού μας συστήματος.
-Τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στα λαχανικά βοηθούν στην δημιουργία κολλαγόνου και έτσι βοηθά απεριόριστα το δέρμα.

Παραδείγματα από γευστικές σαλάτες

-Σαλάτα με μαρούλι περίπου 2 φλιτζάνια, κρεμμύδι, άνηθο, 2 κουταλιές ελαιόλαδο, λεμόνι μας δίνει 270 kcal και αν το συνοδεύσουμε με 1 κουτάκι τόνο σε νερό με 1-2 φρυγανιές από ψωμί ολικής αλέσεως μας δίνει 510 kcal
-Σαλάτα με ντομάτα, αγγουράκι, κρεμμύδι, 2 κουταλιές ελαιόλαδο είναι 310 kcal και αν το συνοδεύσουμε με 50γρ φέτα και 1 μέτριο παξιμάδι 70γρ είναι 665 kcal
-Σαλάτα με ρόκα 1 φλιτζάνι, και 2 φλιτζάνια σπανάκι, 2 κουταλιές βαλσάμικο, ελαιόλαδο και 1 κουταλάκι μέλι είναι 310 kcal και αν το συνοδεύσουμε με 30γρ καρύδια, 4 κουταλιές παρμεζάνα τριμμένη μας δίνει 630 θερμίδες.
-Σαλάτα με 3 φλιτζάνια λάχανο και 1 καρότο, 2 κουταλιές ελαιόλαδο με λεμόνι μας δίνει 347 kcal και αν προσθέσουμε 100γρ στήθος κοτόπουλο χωρίς δέρμα, ½ φλιτζάνι καλαμπόκι βραστό μας δίνει 593 kcal
-Σαλάτα με αβοκάντο και πράσινα λαχανικά με ντοματίνια και λάδι ελιάς με λεμόνι.
-Σαλάτα με καβουροπόδαρα και καρότο με μαρούλι και ντομάτα, λάδι ελιάς και λεμόνι.
-Σαλάτα με θαλασσινά, καλαμπόκι, μαρούλι, ντομάτα, αγγουράκι, καρότο.
-Σαλάτα με λίγες ελιές, παξιμάδι, τυρί χαμηλό σε λιπαρά και λάδι ελιάς με λίγο ξύδι.