Καιρός για παραλία, μικρά μυστικά για τέλειο σώμα

Γράφει η Εγγεγραμμένη διαιτολόγος Διατροφολόγος Νικόλ Στυλιανού BSc, MA(U.S.A)

Είναι επίσημα η εποχή του χρόνου όπου το σώμα μας θα θεαθεί στην παραλία με μαγιό.

Μπορείτε αν επιθυμητέ να ακολουθήσετε κάποιες απλές συμβουλές για να χάσετε αυτοί που χρειάζεται να χάσετε σωστά κάποια κιλά. Αυτοί που δεν χρειάζεται να χάσουν κιλά να διατηρήσουν ένα όμορφο σώμα.

Να θυμάστε ότι καμία δίαιτα ή γυμναστική δεν θα αλλάξει το σωματότυπο σας, όμως η σωστή διατροφή και η άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη φυσική σας κατάσταση και την σιλουέτα σας. Πρώτα πρέπει να βρείτε σε ποια κατηγορία ανήκει το σώμα σας.

  1. Ενδομορφικός σωματότυπος είναι η κατηγορία όπου το σώμα έχει πολλές καμπύλες και έχει την τάση να αποθηκεύει λίπος με μεγαλύτερη ευκολία από άλλους σωματότυπους. Επίσης η περιφέρεια είναι ποιο μεγάλη από τους ώμους. Η καλύτερη άσκηση για αυτό τον τύπο σώματος είναι η αερόβια και καρδιοτονωτική όπου καίει λίπος.
  2. Μεσομορφικός σωματότυπος είναι η κατηγορία όπου το σώμα έχει μεγάλα κόκαλα και οι ώμοι είναι πιο μεγάλοι από την περιφέρεια. Έχει την τάση να είναι πιο μυώδης από την φύση του και είναι γενικότερα ο ποιο κοινός σωματότυπος. Ασκήσεις με βάρη μπορεί να αυξήσουν περισσότερο το πάνω μέρος του σώματος για αυτό θα πρέπει να γίνεται με προσοχή και θα πρέπει καλύτερα να γυμνάζεται το κάτω μέρος του σώματος περισσότερο.
  3. Εκτομορφικός σωματότυπος είναι το σώμα σαν μοντέλου όπου υπάρχουν μικρά κοκάλα και αδύνατη σιλουέτα. Οι ώμοι και οι γοφοί έχουν την ίδια περίμετρο και είναι δύσκολο να χτιστεί μεγάλη μυική μάζα. Σε αυτή την κατηγορία θα πρέπει να βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό το μυικό σύστημα με ασκήσεις ενδυνάμωσης και να αποφεύγεται η μεγάλη διάρκεια σε διάδρομο.

Για γρήγορο αποτέλεσμα ξεχάστε για λίγο τους καφέδες και προτιμήστε να ξεκινήσετε την μέρα σας με ένα ποτήρι βραστό νερό με τον χυμό μισού λεμονιού για λίγη αποτοξίνωση. Το ζεστό νερό με το λεμόνι είναι ιδιαίτερα ανακουφιστικό.

Η υγιεινή διατροφή περιλαμβάνει :

-Μια μερίδα πρωτεϊνών (κρέας χωρίς λίπος, ψάρι, τυρί, αβγά, σόγια, ξηρούς καρπούς και σπόρους).

-Να θυμάστε τις πέντε μερίδες λαχανικών και φρούτων.

-Μια μερίδα περίπου υδατανθράκων όπως ρύζι, πατάτες, φασόλια, φακές, μακαρόνια και το λιγότερο μια φέτα ψωμί.

-Περίπου 8 με 11 ποτήρια νερό ανάλογα με την φυσική δραστηριότητα μπορεί να είναι και περισσότερα.

-Μια κουταλιά ελαιόλαδο και καλύτερα να είναι αγνό παρθένο.

Ο λόγος που πρέπει να τρώτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά είναι γιατί εκτός από το ότι είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες, έχουν αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών που προκαλούν την γήρανση και την μείωση της ελαστικότητας του δέρματος.

Καλό είναι να τρώτε γιαούρτι με φυτικές ίνες γιατί βοηθάει στην καλή λειτουργία των εντέρων και στην πέψη.

Ο λόγος που ακούτε συνεχώς για τους υδατάνθρακες ολικής αλέσεως είναι γιατί περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β και έτσι δίνει περισσότερη διάρκεια στην ενέργεια σας.

Για όμορφη σιλουέτα : Δεν είναι ανάγκη να σπαταλάτε ατέλειωτες ώρες στο γυμναστήριο. Ένα ωραίο σπορ ή ένα καλό πρόγραμμα στο γυμναστήριο που διαρκεί από μισή ώρα μέχρι 45 λεπτά μπορεί να βελτιώσει την φυσική σας κατάσταση και να σμιλεύσει το σώμα. Κάποια αθλήματα που βοηθούν στο χάσιμο βάρος αλλά και στην αύξηση της μυικής μάζας είναι η καλαθόσφαιρα, το κολύμπι, το ποδόσφαιρο, το γκολφ και η κωπηλασία.

Μια καλή άσκηση είναι ο χορός γιατί καίει θερμίδες, φτιάχνει την διάθεση και δεν είναι κουραστικό γιατί περνάτε καλά. Ο συστηματικός χορός βοηθάει να σφίξουν τα πιο χαλαρά μέρη του σώματος σας τα οποία είναι δύσκολο να σφίξουν μόνο με αερόβια γυμναστική.

Διαβάζεται συνεχώς για την σημασία της σωστή διατροφής όμως ένα μεγάλο ποσοστό ως προς το χάσιμο βάρους ή της αύξησης της μυικής μάζας είναι η γυμναστική.

Επίσης η γυμναστική βοηθάει στα ακολουθά:

-Δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.

-Σε βοηθάει να διατηρήσεις το ιδανικό βάρος.

-Ανακουφίζει από το στρες.

-Διώχνει την κατάθλιψη.

-Απαλύνει τους πόνους της περιόδου.

-Βοηθάει στον καλό ύπνο.

-Βελτιώνει το δέρμα.

-Δυναμώνει τα μαλλιά.

-Προσφέρει ενέργεια.

-Τονώνει τους μυς.

Να θυμάστε πως από μόνοι τους οι κοιλιακοί δεν καίνε λίπος το οποίο είναι στην κοιλία, αλλά δυναμώνουν τους μυς που βρίσκονται στο στομάχι και το κρατάνε σφιχτό. Για να μειώσετε το λίπος της κοιλιάς θα πρέπει να υπάρχει ένας συνδυασμός υγιεινής διατροφής και καρδιοτονωτικής άσκησης.

Τα φουσκώματα μπορεί να κάνουν ακόμη και την πιο λεπτή κοιλία να φαίνεται μεγάλη. Για να αποφύγετε τα φουσκώματα πρέπει να έχετε σταθερά όλα τα γεύματα της μέρας κάθε μέρα.

-Πρέπει να τρώτε αργά και σταθερά χωρίς άγχος και να θυμάστε πως η ώρα του φαγητού είναι σημαντική για τον κάθε ένα ξεχωριστά.

Ακόμη και τα άτομα που τρώνε στην δουλεία έχουν το δικαίωμα να βρίσκουν δέκα με δεκαπέντε λεπτά για να φάνε αργά.

-Δεν πρέπει να μιλάτε και να βιάζεστε πολύ ενώ τρώτε.

-Υπάρχουν κάποιες τροφές που φουσκώνουν όπως τα όσπρια, πιπεριές, μπρόκολο, ρίγανη, σησάμι, κρεμμύδια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά κ.α, (όλα αυτά είναι πολύ υγιεινά αλλά αν σας προκαλούν φούσκωμα τότε πρέπει να μειωθούν. Για να μάθετε και να θυμάστε ποιες μέρες είστε ποιο φουσκωμένοι τότε κρατήστε ημερολόγιο της διατροφής σας. Έτσι θα ελέγξετε καλύτερα τις μέρες που νιώθετε πιο φουσκωμένοι.

-Επίσης το φούσκωμα μπορεί να οφείλεται στην κατακράτηση υγρών και θα πρέπει να πίνετε περισσότερο νερό και να περπατάτε περισσότερο.

Εκτός από την σωστή διατροφή και την άσκηση θα πρέπει να κάνετε κάποιες θεραπείες σώματος που θα τονώσουν το δέρμα.

Το μασάζ βοηθάει πολύ όπως και κάποια μηχανήματα που καίνε το λίπος και σφίγγουν το δέρμα.

Υπάρχουν θεραπείες με το χέρια, θεραπείες με το νερό, την λάσπη, αιθέρια έλαια, τα φύκια, η παραφίνη, η βεντούζα, τα σωστάscrap, η θαλασσοθεραπεία, ακόμη και το κρύο ντους βοηθούν στην ελαστικότητα του δέρματος. Βρείτε αυτό που σας ταιριάζει και σας αρέσει πιο πολύ και κάντε το μέρος της ρουτίνας σας.

Τέλος ένα κοκτέιλ από φρούτα για πρωινό είναι δροσιστικό, προσφέρει μεγάλη ποσότητα θρεπτικών συστατικών και δεν έχει λιπαρά.

Συνταγή. Χτυπήστε στο μπλέντερ 1 μπανάνα, 1 ποτήρι ανθρακούχο νερό, 2 κουταλιές γιαούρτι και φρούτα της αρεσκείας σας όπως ροδάκινα, φράουλες ή κεράσια, αχλάδια, ακτινίδια κ.α.

 

Tags: