Fairway Market Campaign: Κυπριακές ΜμΕ στα ράφια υπεραγορών στις ΗΠΑ

Το Σεπτέμβριο του 2019, έξι κυπριακές ΜμΕ ταξίδεψαν στις ΗΠΑ για να συμμετέχουν στην εκστρατεία Fairway Market, ένα πρόγραμμα προώθησης εξαγωγών που προσέφερε την ευκαιρία να διαθέσουν τα προϊόντα τους σε μια αγορά άνω των 300 εκατομμυρίων κατοίκων. Με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) και τον συντονισμό και την καθοδήγηση της Olive Roots Ltd, οι Little Treasures, Mellona, Γιαγιά Μαρία, Έλενα, Polycarpou halloumi και Easy Bake είδαν τα προϊόντα τους στα ράφια των υπεραγορών Fairway Market στη Νέα Υόρκη, διερευνώντας παράλληλα τις δυνατότητες τους για επέκταση και ανάπτυξη.
Όλα ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2018, όταν πραγματοποιήθηκε έρευνα στην κυπριακή αγορά για τον εντοπισμό εταιρειών, των οποίων τα προϊόντα θα ταίριαζαν για τα καταστήματα της αλυσίδας Fairway Market. Στόχος ήταν να προταθούν αυθεντικά κυπριακά προϊόντα, ντόπια φαγώσιμα, κρασί/αλκοόλ, ή/και οργανικά καλλυντικά που θα πληρούσαν τα υψηλά κριτήρια ποιότητας για εξαγωγή στις ΗΠΑ και θα ανταποκρίνονταν στο προφίλ των πελατών της Fairway Market. Έπειτα από συναντήσεις με όλες τις προτεινόμενες εταιρείες, η Fairway ανακοίνωσε τα ονόματα αυτών που είχαν επιλεγεί και των προϊόντων τους. Σε συνεργασία με την EBRD, η Olive Roots έδωσε στις εταιρείες την κατάλληλη καθοδήγηση για να διασφαλιστεί η ομαλή διαδικασία εξαγωγής.

Η Fairway λάνσαρε την εκστρατεία στις 26 Σεπτεμβρίου 2019, σε πρωινή εκδήλωση στο κατάστημά της στο Red Hook, στο Brooklyn, όπου εκπρόσωποι των εταιρειών είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν δείγματα των προϊόντων τους και να γνωρίσουν τη διευθυντική ομάδα της Fairway, συμπεριλαμβανομένων του CEO, αγοραστών αλλά και προϊστάμενων καταστημάτων. Την επόμενη μέρα όλα τα προϊόντα λανσαρίστηκαν στα καταστήματα της αλυσίδας σε προνομιακές θέσεις για τη καλύτερη δυνατή προβολή. Για δύο συνεχόμενα σαββατοκύριακα, η Fairway διοργάνωσε demos στα καταστήματα και δειγματοδιανομές των προϊόντων για τους πελάτες της. Η εκστρατεία, συνολικής διάρκειας τριών εβδομάδων, υποστηρίχθηκε μέσω εκτεταμένης δημοσιότητα και άλλων ενεργειών προώθησης.

Η Fairway θα παρέχει χώρο στις κυπριακές ΜμΕ για τουλάχιστον 6 μήνες, δίνοντάς τους την ευκαιρία να μπουν στην αγορά των ΗΠΑ, κτίζοντας παράλληλα το προφίλ της Κύπρου ως παραγωγός χώρα. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με στόχο την μακροπρόθεσμη εισαγωγή των προϊόντων στην αγορά.

Η Mellona έκλεψε τις εντυπώσεις με μία μοναδική συλλογή υψηλής ποιότητας high-end spreads με μίξη ακατέργαστου μελιού με ξηρούς καρπούς, μπαχαρικά και άλλα συστατικά. Ο Sales Manager της εταιρείας Στέλιος Στυλιανού ανέφερε: «Είναι τεράστια ικανοποίηση να βλέπουμε τα προϊόντα μας στα ράφια των υπεραγορών, πόσο μάλλον σε μια τεράστια αλυσίδα στη Νέα Υόρκη! Πιστεύουμε ότι η αγορά των ΗΠΑ έχει τεράστια προοπτική για εμάς και μέσω της εκστρατείας Fairway Market ένα υπέροχο ταξίδι έχει ξεκινήσει για τα Mellona!”

Η μοναδικότητα και η ποιότητα των προϊόντων του παραδοσιακού αρτοποιείου Έλενα, ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες της Fairway, με τα γνωστά κυπριακά παξιμάδια, όπως και μια σειρά προϊόντων προσαρμοσμένα ειδικά για την αγορά των ΗΠΑ.

Η συσκευασία του μοναδικού μείγματος σούπας τραχανά της Γιαγιά Μαρία, αποδείχθηκε ιδανική για το πολυάσχολο κοινό της Νέας Υόρκης.

Τα χειροποίητα προϊόντα της Little Treasures, ήταν κάτι καινούριο για τα καταστήματα Fairway: παραδοσιακά προϊόντα όπως χαρουπόμυλο και άγριο αλάτι σκόρδου σε έξυπνη συσκευασία και μοντέρνο branding.

Οι πελάτες της Fairway αντιλήφθηκαν αμέσως της διαφορά γεύσης του χειροποίητου χαλλουμιού Πολυκάρπου σε σχέση με όλα τα άλλα που είχαν δοκιμάσει στο παρελθόν στις ΗΠΑ. Μιλώντας για την εμπειρία του ο Operations Manager Ανδρέας Πολυκάρπου είπε: «Είχαμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε το χαλλούμι μας στη Νέα Υόρκη, σηματοδοτώντας μια νέα αρχή για την εταιρεία μας. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία. Επιπλέον, λάβαμε εποικοδομητικά σχόλια τα οποία θα αξιοποιήσουμε για να βελτιώσουμε το προϊόν μας.»
Το ελληνικό brand Easy Bake, η συμμετοχή του οποίου στην εκστρατεία ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας των Μύλων Αγίου Γεωργίου και της κυπριακής εταιρείας Σάββας Χατζηγιώρκης & Υιοι Λτδ (Μύλοι Χατζηγιώρκη), ενθουσίασαν το καταναλωτικό κοινό με την ποικιλία εύκολων και απλών προϊόντων ζαχαροπλαστικής.
Η εκστρατεία Fairway Market υποστηρίχθηκε από την EBRD στο πλαίσιο του προγράμματος «Συμβουλευτικές Υπηρεσίες για Μικρές Επιχειρήσεις» (Advice for Small Businesses – ASB), που υλοποιείται από την EBRD, εκ μέρους του Υπουργείου Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ενέργειας από τον Μάιο του 2017, και βοηθά μικρομεσαίες κυπριακές επιχειρήσεις να ενδυναμωθούν, να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και να αναπτυχθούν. Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).