5 tips για καλύτερο ύπνο!

Γράφει η Διατροφολόγος/Κλινική Διαιτολόγος Σταύρη Κλεάνθους 

Πολλές φορές λέμε ότι δεν χορτάσαμε ύπνο και ξυπνάμε κουρασμένοι. Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί συμβαίνει;

Μήπως η διατροφή μας παίζει κάποιο ρόλο;

1. Η κατανάλωση πικάντικων τροφίμων λίγο πριν τον ύπνο προκαλεί δυσφορία και ενοχλήσεις κατά την διάρκεια του ύπνου. Καλό είναι να καταναλώνονται σε διάστημα 4-5 ωρών πριν τον ύπνο.

2. Τα βαριά γεύματα προκαλούν στομαχικές διαταραχές – σε αυτά περιλαμβάνονται και τα fast food! Κατά τη διάρκεια του ύπνου οι λειτουργίες κάποιων οργάνων επιβραδύνονται με αποτέλεσμα η κατανάλωση τέτοιου είδους φαγητών να επηρεάζει.

3. Η κατανάλωση καφεΐνης λίγο πριν τον ύπνο μπορεί να διαταράξει τον ύπνο.

4. Η κατανάλωση αλκοόλ, όσο και αν κάποιοι υποστηρίζουν πως χαλαρώνει, μπορεί και να διαταράξει τον ύπνο.

5. Η επαρκής ενυδάτωση μέσα στη μέρα είναι πολύ σημαντική. Ωστόσο, μεγάλες ποσότητες υγρών λίγο πριν τον ύπνο μπορεί να διαταράξουν τον ύπνο και να προκαλέσουν δυσφορία.

Έτσι καταναλώνοντας μια ισορροπημένη Μεσογειακή διατροφή ο ύπνος σας θα είναι πιο καλός από ποτέ. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη D, τρυπτοφάνη και σελήνιο όπως τα ψάρια, γαλακτοκομικά, ξηροί καρποί, προϊόντα ολικής αλέσεως και κρέας, όπως επίσης και φρούτα και λαχανικά βοηθούν στην καλύτερη ποιότητα ύπνου.

Σταύρη Κλεάνθους 

Διατροφολόγος/Κλινική Διαιτολόγος