Ακμή, αντιμετωπίστε την με σωστή διατροφή !!

Η ακμή είναι ασθένεια του δέρματος και εμφανίζεται περισσότερο στην εφηβεία όμως κάποιες φορές συνεχίζεται και στην ενηλικίωση. Ο κυρίως παράγοντας οφείλετε στην αντίδραση του οργανισμού που περιέχει μεγάλη ποσότητα τεστοστερόνης, βακτηριών και αλλεργιών από διάφορα τρόφιμα. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που εμφανίζει κάποιος ακμή όπως ιστορικό στην οικογένεια, γονίδια, εθνικότητα, στρες, συσσώρευση νεκρών κυττάρων του δέρματος, βακτήρια στους πόρους, ερεθισμός στους πόρους, ερεθισμός του δέρματος που προκαλεί φλεγμονή, χρήση αναβολικών στεροειδών, φάρμακα που περιέχουν αλογόνα, λίθιο, ανδρογόνα, έκθεση σε υψηλά επίπεδα χλωρίου ή ναρκωτικών, η κακή διατροφή και τρόπος ζωή γενικότερα.

Πως θα μπορούσε η διατροφή να μας βοηθήσει στο να καταπολεμήσουμε ή να αποτρέψουμε την ακμή;

– Η μειωμένη κατανάλωση αντιοξειδωτικών βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων μπορεί να προκαλέσουν ακμή. Η κατανάλωση αντιοξειδωτικών βιταμινών όπως των βιταμινών C, Ε, ψευδαργύρου και καροτενοειδών μπορούν να καταπολεμήσουν τις ελεύθερες ρίζες (καταστρέφουν την ελαστικότητα του δέρματος) στον οργανισμό, παράγουν κολλαγόνο και βοηθούν στην επιδιόρθωση των δερματικών βλαβών.

-Τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν μεγάλη ποσότητα ινσουλίνης, νατρίου και κορεσμένων λιπαρών. Αποφύγετε την κατανάλωση τους όσο περισσότερο μπορείτε. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν συστατικά που προκαλούν φλεγμονές.

-Τα γαλακτοκομικά προϊόντα σε πολύ μεγάλες ποσότητες μπορούν να προκαλέσουν ακμή.

-Οι γαστρεντερικές διαταραχές μπορούν να προκαλέσουν ακμή. Άτομα που δεν καταναλώνουν ικανοποιητικές ποσότητες φυτικών ινών στην διατροφή τους παρουσιάζουν δυσκοιλιότητα. Άτομα με γαστρεντερικές διαταραχές πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένο πρόγραμμα διατροφής με φυτικές ίνες (διαλυτές και μη διαλυτές ίνες), καρύδια, αμύγδαλα. Σε κάποιες περιπτώσεις η μείωση της κατανάλωσης της γλουτένης βοηθά κάποια άτομα με γαστρεντερικές διαταραχές.

Η κατανάλωση πρεβιοτικών και προβιοτικών βοηθούν στην αποκατάσταση της χλωρίδας των εντέρων που σημαίνει στην αποκατάσταση της υγείας του εντέρου.

– Το αλκοόλ έχει συνδεθεί από πολλές μελέτες με την ακμή.

-Περιορίστε τις ημερήσιες θερμίδες σας και φροντίστε αυτές οι θερμίδες να είναι από υγιεινές πυγές τροφίμων γιατί όταν καταναλώνετε μόνο τις επιτρεπτές ημερήσιες θερμίδες σας, τότε τόσο λιγότερο σμήγμα παράγετε στους πόρους του δέρματος.

-Τα φυτοοιστρογόνα βρίσκονται στη σόγια, όσπρια, δημητριακά και μειώνουν τα ανδρογόνα και τα ένζυμα που προκαλούν ακμή.

-Το κακάο και κυρίως η μαύρη σοκολάτα βοηθά στην ευαισθησία στην ινσουλίνη και βοηθά στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.

-Σωστή ενυδάτωση του οργανισμού με νερό έχει αποδειχθεί πως βοηθά πολύ στην καταπολέμηση της ακμής.

-Τα ωμέγα 3,6,9 λιπαρά οξέα επιδρούν αρνητικά στην ακμή και μειώνουν τις πιθανότητες ανάπτυξης της. Ένα συμπλήρωμα μπορεί να βοηθήσει στην θεραπεία της ακμής.

-Καρυκεύματα όπως η κανέλα, τζίντζερ και διάφορα βότανα (ρίγανη, βασιλικός, σκόρδο) και πράσινο τσάι έχουν αντιφλεγμονώδη δράση στον οργανισμό.

-Κάποια τρόφιμα που βοηθούν επίσης είναι οι ντομάτες, σταφύλι, κόκκινο κρασί, μούρα και συμπλήρωμα διατροφής Βιταμίνης 5 (Παντοθετικό οξύ). Επίσης βοηθάει η κατανάλωση ψευδάργυρου από θαλασσινά, ξυρούς καρπούς, ψάρια και πουλερικά.

Το αποτέλεσμα είναι πως η σωστή διατροφή, πέρα από την σωστή δερματική θεραπεία, βοηθά εξαιρετικά στην πρόληψη και καταπολέμηση της ακμής.

Εγγεγραμμένη Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Νικόλ Στυλιαννού, U.S.A