Μεγάλη Εβδομάδα! Γράφει η Διαιτολόγος Διατροφολόγος Νικόλ Στυλιανού U.S.A

Για κάποιους μπορεί η νηστεία να φτάνει στο τέλος της αφού μας έμεινε μια βδομάδα μέχρι το Πάσχα όμως για κάποιους μόλις τώρα αρχίζει. Αυτή η βδομάδα αποτελεί αποχή από όλα τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης και κάποιες μέρες και από το λάδι.

Φίλοι μου υπάρχουν πολλές επιλογές και μαζί θα τις αναλύσουμε !!

Μερικές επιλογές για πρωινό επιλογές είναι :

-Ψωμί ολικής αλέσεως ή σικάλεως με ταχίνι ή χαλβά και τσάι. Αυτή η επιλογή είναι πλούσια σε ασβέστιο φώσφορο, σίδηρο, βιταμίνες συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες.

-Φυσικοί χυμοί φρούτων με μπάρα δημητριακών ή 2 φρυγανιές ολικής αλέσεως με μέλι και κανέλα. Τα διατροφικά χαρακτηρίστηκα σε αυτή την περίπτωση παρέχουν πολλές βιταμίνες, ενέργεια και φυτικές ίνες.

Κυρίως γεύματα

-Μακαρόνια ή ρύζι με θαλασσινά και λαχανικά

-Φασόλια, λουβιά, φακές με λαχανικά

-Χορτόπιτα ή χορτόσουπα

– Αγκινάρες , φασολάκι, μπιζέλι ή κολοκύθι και πατάτα στο φούρνο συνοδευτικό με σαλάτα

-Θαλασσινό με σαλάτα (σουπιές με σπανάκι, μπρόκολο με καλαμάρι στη σχάρα και σάλτσα ντομάτας από φρέσκες ντομάτες

-Σούπα χωρίς λάδι με ντομάτα, ρύζι ή πατάτα και ψωμί ολικής αλέσεως ή παξιμάδι

-Σάντουιτς με ψωμί ολικής αλέσεως και τυρί νηστείας ή πάστα ελιάς ή ταχίνι

-Μπιφτέκια από λαχανικά με σαλάτα και ρύζι

Τα σνακ μας…

Τα σνακ είναι πολύ σημαντικά ακόμα και σε περίοδο νηστείας γιατί ανεφοδιάζουν τον οργανισμό και μας δίνουν ενέργεια όπως και θρεπτικά συστατικά.

-Χυμός από φρέσκα φρούτα

-Φρέσκα φρούτα εποχής

-Ξηρά φρούτα και ξηρούς καρπούς

– Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως, παστέλι ή χαλβά

-Ελιές με παξιμάδι

Η νηστεία είναι η αποχή από συγκεκριμένες τροφές και είναι μια καλή ευκαιρία να αποβάλουμε από τον οργανισμό για μικρό χρονικό διάστημα τα ζωικά λίπη και τα κορεσμένα λιπαρά. Είναι μια περίοδος αυτοέλεγχου και εγκράτειας.

Είναι σημαντική η μη παράλειψη γευμάτων. Θα πρέπει να διασφαλιστεί η ισορροπία στα γεύματα σε ενεργειακό επίπεδο αλλά και σε θρεπτικό επίπεδο. Όταν σχεδιαστεί σωστά το πρόγραμμα που θα ακολουθήσετε κατά την διάρκεια της νηστείας δεν θα χρειάζεται το τσιμπολόγημα και η μεγάλη κατανάλωση αμυλούχων τροφών (λόγω της μη πρόληψης ζωικής πρωτεΐνης όπου προσφέρει μεγαλύτερο κορεσμό παρά τους υδατάνθρακες).